A verseny Debrecenben zajlott, így miután megérkeztünk a helyszínre, a nyitó- és köszöntőbeszédek előtt volt időnk alaposan szemügyre venni a feladatot. Idén rendhagyó módon előre közölték a versenyzőkkel a feladat mivoltát, így nem ért minket váratlanul, mikor megláttuk: a prob-léma közlekedéssel kapcsolatos. A feladat az volt, hogy (a már korábban megépített) robotunk a pályán a KRESZ szabályainak megfelelően menjen végig, majd időben térjen vissza a kiindulóponthoz. Kilenc részre volt felosztva a pálya, ezekért – ha szabályosan közlekedett rajta a robot – fejenként tíz-tíz pontot lehetett szerezni. A maximális százas pontszámot egy menetben akkor lehetett begyűjteni, ha a megszabott 4 percen belül a robot időben visszatért és beparkolt a neki szánt helyre.
A feladatban olyan részeken kellett a robotunknak sikeresen helyt állnia, mint például egy körforgalom, egy gyalogos átkelő, egy sorompó és a zöld, illetve a piros lámpák. A szenzorokkal érzékelő NXT 2.0-ás robotnak kétszeri megpróbáltatást kellett kiállnia: egyszer személygépkocsiként, majd teherszállítóként kellett teljesítenie a pályát, amikor már figyelembe kellett venni a magasságkorlátozásokat is. Jól összeszokott csapatunk számára tudásunkon kívül csakis a szerencsének volt döntő fontossága a verseny kimenetelében. Rengeteg tényező közrejátszott a szenzorok megfelelő működésében, elég volt egy halvány árnyék, és a robotunk könnyen eltévedhetett vagy rombolhatott a közlekedési elemekkel felépített pályán.
Végül egy hajszál választott el minket a dobogó harmadik fokától, miután négyes holtverseny alakult ki a harmadik helyért. Ennek ellenére rengeteg tapasztalattal és jó emlékkel zárhattuk le az olykor feszült és szoros pillanatokkal teletűzdelt napot. És ha nem is nyertünk, de abban biztosak vagyunk, hogy legközelebb is próbára tesszük magunkat és tudásunkat.
Kocsis Kamilla 10.B